עיצוב ומילוי לחיים

החזרת נפחים לעיצוב הלחיים הינו טיפול ההולך וצובר פופולריות רבה מאוד בתחום הטיפולים האסתטיים

רקע

עיצוב לחיים – המהווה כיום חלק מתוך מושג כולל הנקרא פיסול פנים- עלה לתודעה באופן בולט בעקבות ההבנה בתחום.
אובדן נפח באזור זה הינו בדרך כלל גורם המפתח העיקרי המשפיע על צניחת ודלדול העור בשני השלישים התחתונים של הפנים ובעקבות כך ליצירת הקמטים וקפלי העור אשר נראים משמעותיים יותר ויותר עם חלוף השנים. אובדן זה קורה בעיקר עקב ירידת נפח שכבת הדרמיס, השכבה העיקרית של העור, מצב בו קצב הרס סיבי הקולגן והאלסטין, שני המרכיבים העיקריים של סיבי הדרמיס, עולה על קצב יצירתם. כמו מרבית הטיפולים האסתטיים, כגון: עיצוב סנטר, טיפול בקמטי הבעה, מילוי שקעים מתחת לעיניים, הנעשים בדרך לא פולשנית והינם בעלי תוצאה מידית, גם טיפול זה הינו טיפול מרפאתי, אשר בסיומו משוחרר המטופל לדרכו לרב ללא כל מגבלות. כמובן שזה פונה גם לטיפולים אסתטיים לגברים.

למי מיועד הטיפול?

הצורך בעיצוב לחיים חודר לתודעתנו כבר בעשור השלישי לחיינו בו מתחילים אותות הגיל להיות יותר מוחשיים ומואצים. בשלב הזה של החיים מתחילה ירידת הנפח בלחיים לבוא לידי ביטוי וזאת עקב תהליך איטי של ספיגת עצם ומיעוט ביצור הקולגן שהוא אבן הבניין העיקרית של העור. עובדה זו משפיעה באופן ישיר על הרקמות התומכות בעור הפנים שלנו וכך נוצרים השקעים. מילוי והחזרת הנפח ללחיים מאפשרים למתן את התהליך ולהחזיר לפנים את המראה הצעיר.

הטיפול מתאים לנשים וגברים כאחד, בקבוצות הגיל המדוברות, אשר הינם בריאים ואינם סובלים מבעיות כלשהן בעור הפנים, עצמות הפנים ,או כל רקמה אחרת באזור , אשר טיפול מסוג זה עלול להשפיע על תפקודה התקין.

דרכי טיפול

הצורך להחזיר לאזור הלחיים כמויות גדולות יחסית של חומרי מילוי בהשוואה לנדרש באזורים אחרים וכן הצורך לפזר כמויות אלו על פני שטחים נרחבים יחסית, הביא להתפתחות השימוש בקנולות כאמצעי להחדרת החומרים לעור במקום שימוש במחטים.

הקנולות הינן צינורות בעובי המחטים המקוריות ששימשו להרקת החומר המקורי, אך לעומת המחטים הינן בעלות קצה קהה וקטום באופן מעוגל כאשר פתח יציאת החומר נמצא ממש מתחת לקצה הרחוק של הקנולה. דבר המונע כמעט לחלוטין את האפשרות של פגיעה בכליי דם ויצירת שטפי דם תת – עוריים.

סיכונים / תופעות לוואי

תופעות הלוואי בטיפול זה הנן מועטות יחסית וכוללות בעיקר : נפיחות מקומית למספר שעות ועד מס' ימים

סיכום

במקרים מסוימים, פיסול פנים – באם מתבצע בתזמון נכון – עשוי להיות הטיפול היחיד שמטופל/ת יזדקקו לו כיון שביצוע הטיפול – בצורה מיומנת כמובן – עשוי לתת פתרון טוב בו זמנית לקמטים נזולביאליים , קמטי המריונטה ותחילת הצניחה של העור בקו הלסת.

טיפול זה יכול להתבצע במקביל לטיפולים אחרים המוצעים במרפאה.